marți, 12 iulie 2011

Sah gratis - Cum se muta piesele

Sah gratis - Cum se muta piesele

Bun, avem tabla, am asezat piesele. Acum mai trebuie doar sa invatam regulile dupa care acestea pot fi mutate. Regula de baza este ca fiecare jucator va face cate o mutare, asteptand raspunsul oponentului si inainte de toate, prima regula este ca jucatorul ce controleaza piesele albe va muta primul.

Jocul poate fi inceput doar prin mutarea a 2 piese – fie unul dintre pioni, fie calul (care are proprietatea de a sari peste orice alta piesa).

Regele alb Regele negru Regele – este piesa cea mai importanta, dar totodata si cea mai vulnerabila (exceptand pionii). Poate fi mutat cate o patratica in orice directie – inainte, inapoi, in laterale sau pe diagonala.

Regina alba Regina neagra Regina – a 2-a piesa ca valoare si importanta. Poate fi mutata oricate patratele in orce directie – inainte, inapoi, pe laterale sau in diagonala.

Turn alb Turn negru 2 ture (numite si turnuri) – dupa cum probabil ati ghicit, a 3-a piesa ca importanta. Poate fi mutata inainte, inapoi sau lateral (stanga/dreapta) oricate patratele. Este o piesa importanta mai ales spre finalul jocului, cand tabla devine mai libera si poate folosi spatiu de manevra.

Cal alb Cal negru 2 cai – desi nu este decat a 4-a piesa ca valoare, calul poate avea un rol foarte important. Este singura piesa ce se muta in forma literei 'L' (mare), adica 2 casute drept (in orice directie) apoi lateral (dreapta sau stanga). In cazul ideal calul poate ataca 8 pozitii.

Nebun alb Nebun negru 2 nebuni – fiecare jucator dispune de 2 nebuni, plasati in patratele de culori diferite. Avem astfel un nebun de alb si unul de negru. Nebunii pot fi mutati in diagonala (oricate patratele). Unul dintre motivele petru care este considerat mai slab decat calul este ca un nebun nu are acces decat la jumatate dintre patratelele tablei de sah.

Pion alb Pion negru 8 pioni – ca valoare individuala, pionul este cea mai putin importanta piesa a jocului de sah, dar asta nu inseamna ca trebuie neglijat. Poate fi mutat 1 sau 2 patratele (in functie de pozitia pe tabla) si ataca in diagonala (cate o patratica). Pionul nu poate fi mutat si nici captura inapoi. Alta caracteristica este ca odata ajuns la capatul tablei poate fi transformat (promovat) in regina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu